En hälsning från en blivande bloggnörd.

Hejsan alla nördiga bloggläsare, det är inte eran Mathilda som skriver detta meddelande utan hennes snygga, underbara, vackra, snälla och roliga pojkvän Gustav. Jag är ny på det här med att blogga men ska göra mitt bästa för att underhålla alla läsare, vilket jag förstått inte är så många, och inte göra bort mig för mycket.

Vad gör man nu då? Ska man skriva om sin dag, det är väll det alla brukar göra i blogginlägg? Min dag började HEMSKT. Vaknar med täppt näsa, ögon som knappt går att öppna och en hals som känns som ett sugrör du får från MC Donalds. Alla som har, eller har haft, allergi förstår vad jag menar. När livet inte kan bli mycket sämre kommer man på att man har sovit förbi alarmet och har 20minuter på sig att göra allt det där tråkiga man måste göra innan man ska ta bussen till skolan. Tro det eller ej, efter 20 svåra minuter med andnöd och blindhet lyckades jag komma i tid till bussen. Detta var en rätt bra början på ett inlägg tycker jag. Mathilda tycker att jag skrivit lite för långt för att det ska vara en början men det strunta jag i. Jag är nöjd. Jag tänker inte beskriva min bussresa eller skoldag, jag kan dock skriva ett ord som passar rätt bra in: värdelös. Det var först påväg hem till Lomma livslusten kom tillbaka, allergin hade avtagit en smula och kändes för tillfället bara som en liten irriterande fluga. Jag hade egentligen bestämt en shopping dag med Mathilda men kände inte att orken skulle räcka till. Jag lyckades övertala henne om en eftermiddag i Lomma istället. Det finns inte så mycket mer att berätta egentligen, har haft en underbar kväll med Mathilda med hamuburgare, hemmagjorda popcorn och chokladfondué. Avundsjuka? tänkte det.

Är man klar med inlägget nu eller måste man ha en häftig avslutning? Kanske har jag redan skrivit mer än vad man borde, skit samma jag fortsätter lite till. För att ärlig var det rätt kul att skriva detta logginlägg. Kanske har jag blivit lika nördiga som resten av er eller så är det bara techno musiken från digsters "fresh" lista som gör mig kreativ. Jag sätter mina pengar på det sista alternativet. I alla fall, ska försöka avsluta detta medelandet snyggt nu. Har lärt mig i skolan att tal och krönikor, med mera, ska avslutas med något som får läsaren att fundera över det han/hon precis läst. Hur gör jag detta? Har jag ens skrivit något i detta inlägg som ens är värt att fundera över eller är det bara ordbajs från en kille som förtillfället är nerdrogad på allergimedicin. Nä, att få någon att fundera över detta inlägg kan nog vara svårt. I vilket fall måste jag avsluta nu för inlägget börjar bli lite långt. Tänker dock be er att om en sak innan jag går. Håll en tyst minut för alla pollenalergiker en sådan här tid. Det är förjävligt för oss.

Hejdå och på återseénde, Gustav.


Kommentarer
Postat av: emma

hahahha det var ju ett fint inlägg.. du får be din bf skaffa blogg mat!

2011-04-30 @ 08:39:53
URL: http://courageux.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0